وروداعضا ورود اعضاء |
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
موسسه جهاد نصر موسسه جهاد نصر
تعامل موسسه جهاد نصر با سازمان جهاد کشاورزی و نظام صنفی در فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری بیشتر می گردد. 1401/08/22
تعامل موسسه جهاد نصر با سازمان جهاد کشاورزی و نظام صنفی در فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری بیشتر می گردد.
به گزارش روابط عمومی موسسه جهاد نصر اولین جلسه مطالعات فاز 2 طرح 550 هزار هکتاری با حضور معاون دفتر توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی، عضو هیئت مدیره و معاون اجرایی موسسه جهاد نصر و دیگر معاونین و مدیران مربوطه برگزار شد.

درخشانی فرد عضو هیئت مدیره و معاون اجرایی موسسه جهاد نصر با بیان اینکه این اولین جلسه ای بود که با حضور مشاورین طرح در خوزستان برگزار می شود گفت : جهت جلوگیری از تکرار نواقص فاز اول طرح 550 هزار هکتاری تعامل جهاد نصر ، سازمان جهاد کشاورزی و نظام صنفی بیش از پیش خواهد شد و جلسات در استان خوزستان برگزار می شود.

درخشانی فرد افزود: از تیر ماه سال گذشته مطالعات فاز دوم طرح در استان های خوزستان و ایلام آغاز شد و در حال حاضر مطالعات 104 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش انجام شده است

وی با بیان اینکه تایید گزارشات فنی توسط سازمان جهاد کشاورزی صورت می گیرد و در صورت تایید وارد مرحله دوم یعنی مطالعات خواهیم شد.

درخشانی فرد ادامه داد: آب مورد نیاز فاز دوم از سوی وزارت نیرو به صورت کامل تخصیص یافته است

وی تصریح نمود: اعتبار سال 1400-1399 حدود 120 میلیارد تومان بود که در دو مرحله اعطا شد اما برای سال جاری هنوز اعتباری پرداخت نشده است.

درخشانی فرد اضافه کرد: مطالعات طرح در سه مرحله شناخت، طراحی و مشارکت مردم صورت میگیرد که برای 104 هزار هکتار این مراحل انجام شده است.

جانشین مدیر پروژه و مشاور راهبردی در اهواز گفت: 255 هزار هکتار برای فاز دوم طرح 550 هزارهکتاری در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم در صورت پرداخت 120 میلیارد تومان در سال جاری مطالعات برای 255 هزار هکتار صورت بگیرد.

مرادی با بیان اینکه آب مورد نیاز برای این اراضی 2 و نیم میلیارد مترمکعب می باشد افزود: با توجه به اینکه اعتبار مطالعات مرحله دوم تعیین تکلیف نگردیده در صورت تخصیص اعتبار پروژه به صورت pc صورت میگیرد و در عیر اینصورت از روش EPC برای اجرای پروژه استفاده می شود

وی با بیان اینکه برای تمامی پروژه ها مشاوران طراح، نقشه برداری ، زیست محیطی و پدافند غیرعامل وجود دارد تصریح نمود: 3 مشاور مطالعات ارزیابی زیست محیطی در سطح 255 هزار هکتار در حوضه های مارون، کرخه و کارون را بر عهده دارند همچنین مطالعات خاک شناسی در سطح 40 هزار هکتار در نواحی 3 و 4 دشت آزادگان، مکسر، رامشیر و هویزه انجام شده است ، مطالعات پدافند غیرعامل نیز در کل طرح صورت می گیرد.

منبع خبر:
نویسنده:
تعداد بازدید: 659
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به موسسه جهاد نصر ( عمومي غير دولتي ) ميباشد.
Powered by DorsaPortal