وروداعضا ورود اعضاء |
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
موسسه جهاد نصر موسسه جهاد نصر
نخستین جلسه هماهنگی طرح جامع شالیزارهای استان های شمالی برگزار گردید. 1401/08/04
نخستین جلسه هماهنگی طرح جامع شالیزارهای استان های شمالی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی موسسه جهاد نصر روز چهار شنبه مورخ 4 آبان 1401 نخستین جلسه بررسی طرح جامع مطالعات شالیزارهای شمال کشور در دفتر مدیرعامل موسسه تشکیل گردید. 
در این جلسه که مدیران معاونت های آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی هر سه استان شمالی کشور به همراه اعضای هیئت مدیره موسسه حضور داشتند آقای مهندس عظیمی مدیرعامل موسسه در ابتدا به بیان مختصری از سوابق اجرایی موسسه جهاد نصر و پروژه های در دست اجرا از قبیل طرح بزرگ 550 هزار هکتاری و شبکه های فرعی آبیاری زهکشی غرب و شمال غرب کشور پرداختند و بیان داشتند موسسه جهاد نصر به عنوان دستگاه اجرایی دولت بازوی اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه آب و خاک می باشد.
سپس ایشان با بیان ابلاغ حکم وزیر محترم جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری مسئولیت مطالعات طرح جامع شالیزارهای استان های شمالی کشور به موسسه جهاد نصر به بیان اهمیت طرح جامع شالیزارهای شمال کشور پرداختند و بیان داشتند تا کنون طرح های اجرا شده به صورت مقطعی در طول سالیان دراز بوده که این امر باعث گردیده استان های شمالی کشور علی رغم تولید محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بالا از قبیل برنج در حوزه زیر بنای کشاورزی نسبت به سایر استان ها دچار عقب ماندگی گردد.  
ایشان در ادامه افزودند در این طرح جامع ما به دنبال 1- تجهیز و نوسازی اراضی 2- بهسازی آب بندان های هر سه استان شمالی 3- زهکشی سراسری اراضی کشاورزی 4- اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی هستیم که باید تمامی این موارد به صورت یک پکیج کامل به اجرا درآید.
در ادامه هر یک از مدیران معاونت های آب و خاک استان ها گزارش کلی از شرایط کشاورزی استان های شمالی از قبیل سطح زیر کشت، مطالعات انجام شده جهت اجرای فعالیت های زیر بنایی در حوزه کشاورزی، میزان اراضی مستعد جهت اجرای عملیات اجرایی و ... بیان داشتند.
در این جلسه مقرر گردید جلسات تخصصی تر با روسای سازمان های جهاد استان های شمالی در هر یک از استان ها برگزار گردد و پیشنهاد گردد هر یک از مدیران معاونت های آب و خاک به عنوان نماینده مجری در طرح مطالعات شالیزارهای شمال معرفی گردند.  
 
 
 
 
 
 
 
منبع خبر:
نویسنده:
تعداد بازدید: 643
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به موسسه جهاد نصر ( عمومي غير دولتي ) ميباشد.
Powered by DorsaPortal